Mr. Snowman

Igår när jag vaknade så snöade det vilt och hela Lennox var täckt av ett tjockt snötäcke. Jag skulle precis ta mig upp ur sängen då Julie sa till mig att skolan har blivit uppskjuten till 10.00 då vädret skulle bli bättre. Jag som var extremt trött vid det tillfället gick då nöjt och la mig igen, för att sova några extra timmar innan skolan började.

Idag är dock snön så gott som borta, och vi har inte fått sluta tidigare eller fått skolan inställd (vilket är synd). De har s.k. "Snowdays" här i Lennox, vilket innebär att om det snöar extra mycket blir skolan inställd för att de vill undvika att eleverna hamnar i bilolyckor etc. Dock så läggs de "förlorade" dagarna på i slutet av året, så man tjänar i längden inte på att vara ledig från skolan.
Jag har verkligen haft fullt upp under de senaste dagarna, speciellt med att träna inför pjäsen som har premiär nästa vecka samt att måla allt som behövs inför föreställningen. Det är faktiskt precis som i High School Musical, och det känns faktiskt lite speciellt (även fast jag inte är ett stort fan av den filmen).

I fredags så var vi på en hockeymatch och jag fick träffa en svensk hockyspelande kille, från Göteborg. Det var minst sagt härligt att prata svenska med honom, även fast vi bara kanske 15 minuter på oss att jämföra USA med Sverige och hur annorlunda det faktist är.

Jag kom för övrigt precis hem ifrån ett kristet rally, dvs en liten smärre konsert i Tri Valley tillsammans med andra ungdomar från olika kyrkgrupper runt Sioux Falls. Det var ganska trevligt, speciellt bussresan dit då jag lärde alla i bussen att säga några hemska ord på tyska, vilket alla tyckte var oerhört komiskt.

Min älskade pappa fyllde föresten år igår (den 12:e november) och jag ville bara säga grattis till honom!

Här kommer några bilder från teatern och annat.



Jag i randigt.


Första snön, jag och Marcella tillsammans med några andra byggde en snögubbe.

5 Comments:

  1. Anonym said...
    Du verkar ha det jättekul!! Och din blogg är mkt intressat och spännande att läsa. keep up the good work!
    /A
    Anonym said...
    har du nån pojkvän i usa?
    Anonym said...
    tror fortfarande Ben W e din kille;)
    Anonym said...
    Ångrar du dig att du åkte eller tycker du, trots allt jobbigt i början, att det är värt det? :)
    VICTORIA said...
    Hej! Jag spanar in lite bloggar från folk i USa, jag ska själv åka 09/10 :) Jag tänkte fråga vad du har för layout på din blogg? Den är jättefin :D / Vic

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.