Snöstorm!

Idag har det snöat, dock inte lika mycket som på bilden, men ett vackert snötäcke ligger över majsfälten här och det är urmysigt. Dock är det inte överdrivet kallt ute, men det ska visst komma en storm över natten och jag håller tummarna att skolan blir inställd imorgon på grund utav att vädret är för dåligt.

Jag har varit ganska sysselsatt denna veckan, spenderade tisdag kväll tillsammans med Ben W och vi såg några avsnitt av Heroes och hade jättekul hemma hos honom. Sedan så var det en mindre valvaka hemma hos min värdfamilj tills det stod klart att McCain inte hade någon chans och då så blev de smärre sura och jag gick upp till mitt rum för att fortsätta med valvakan, för att följa Obamas väg till att bli president. Jag har dock inte nämnt något om hur lycklig jag blev när han vann eftersom min värdfamilj är ganska strikta republikaner.

Ni som undrade i förra inlägget vad som hade hänt, så kan jag lika gärna skriva det här: En kvinna kontaktade mig, hon frågade om jag ville skriva ner hela min historia om min förra värdfamilj om vad som hänt eftersom de ska använda det som material för att dra ner min organisation i Sioux Falls. Jag ska dock inte delta eftersom jag verkligen inte vill bli indragen i något sådant, kan dela med mig av min historia vid årets slut - men inte nu.

Igår besökte the U.S. Army skolan och alla juniors var tvugna att fylla i formulär om man var intresserad eller ej. När arme-snubben kom för att hämta in allas papper i vårat klassrum så sa jag till honom att han nog inte skulle vilja ha mitt papper eftersom jag är från Sverige. Han undrade då hur många språk jag kunde, och jag sa : almost 3 och då sa han att jag lätt skulle kunna bli rekryterad. Sedan nämnde jag att jag inte var en amerikansk medborgare, utan utbytesstudent och då förstod han äntligen. Men det roliga var att alla i hela skolan hade fått för sig att jag skulle "join the army". Så folk ropade till mig i korridoren: Anna, jag hörde att du skulle gå med i armen! Till och med lärarna fick för sig att jag skulle göra det.. Mysko.

Idag hade vi en lång övning med teatergruppen på skolan. Jag, Ben W och Elias hade jättekul i pauserna då vi försökte kasta en linjal till varandra genom att studsa den på golvet (låter jättekul, eller hur?). Hur som helst så kom jag inte hem förens 20.30 och då drack jag lite varm choklad och såg på ett avsnitt av The Office - som är riktigt kul. Det är dock inte den brittiska serien jag pratar om, utan den amerikanska som baseras på samma koncept men som kanske är snäppet sjukare.

God natt!


7 Comments:

  1. Ellinor said...
    Vad menas med "att dra ner min organisation i Sioux Falls"?
    . said...
    Att förstöra för organisationen typ :)
    Anonym said...
    ANNA! tänkte bara säga att jg har en ny blogg! ^^ www.amandaelundgren.blogg.se
    check it out ;) PÖSS
    Anonym said...
    jag förväntar mig ett LÅNGT mail snarast ang din o Ben W's relation;) o alla smaskiga detaljer, om jag får be!:D
    missu u:(<3
    Ellinor said...
    Varför vill dom förstöra för organisationen?
    Anonym said...
    haha herre ! detta var inte en dålig utbytesstudentblogg! Kul med alla länkar till alla utbytesstudenter! jag har några fler om du vill ha.. :) Hoppas ditt utbytesstudentår är bra! mitt är toppen! Jag är i Florida nära orlando.. =)
    Ellinor said...
    OK.. jag vet att dina stavas med ett n.. det var det som var felet den 30 oktober, men jag vet också att dina stavas med ett d, så helt fel var det ju inte

    (detta inlägg görs på grund av flera komentarer utifrån angående min stavning som förekom den 30 oktober)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.