Idag har det hänt en hel del i drama väg, alla verkade veta att jag och Marcella hade haft en liten egen filmkväll tillsammans med Ben och Trent efter att vi inte fick gå till Kelli's Halloween Party. Detta på grund utav att det fanns risker för att folk skulle dricka eftersom festen började så sent (klockan 19.00!!). Rykten verkar sprida sig snabbt här?

Idag så hade vi en lång och stentuff övning inför pjäsen efter skolan och efter 3 timmars repande, så fick vi beskedet att vi skulle gå över allt igen. Jag lade mig då på ett bord och suckade, eftersom jag var både trött och hungrig. Amerikanarna går visst med uttrycket "Show now mercy" i bakhuvudet och efter 1 timmes extra träning fick vi gå hem och då stod klockan på 19.00.

När jag kom hem så berättade Julie att min kära representant Diane har skickat hot om att hon ska sätta mig i en ny värdfamilj och ny skola om jag inte kommer på deras aktiviteter. För Julie hade nämligen skrivit en liten notis till Diane om att jag inte vill komma på deras FRIVILLIGA aktiviteter om min gamla värdfamilj kommer befinna sig där, eftersom jag känner mig så obekväm i deras närhet. Sedan så har det hänt en annan spännande, och kanske viktig sak men som jag tyvärr inte kan ta upp här, hänvisar till min mejl anna.nystrom91@hotmail.com.

Nu så ska jag skicka ett sms till Ben W, han är lärt mig hur det går till när amerikanarna skickar sms: ca 200 sms/dag om inte mer.

Imorgon är det även presidentval här i USA och jag är excited! Givetvis håller jag tummarna för Obama, men det kan jag tyvärr inte säga rätt ut eftersom min värdfamilj är trogna republikaner och blir lite smått sura då de ser bilder, eller hör utalanden som rör hur bra Obama är.



Some of my friends. Jag i randiga tröjan



Vackraste bilden någonsin?

9 Comments:

  1. Anonym said...
    DU MAILAR MIG OMEDELBART OM ALLT SKVALLER!:D Eller ring mig;)
    Anonym said...
    Shit vad coolt att få vara i USA när det är presidentval. Jag "hejjar" också på Obama haha :D
    Anonym said...
    Jag känner inte alls dig, men har läst din blogg om ditt liv i USA och är rätt nyfiken på det som hänt, men vet inte om jag vågar skicka mail, eftersom du kanske inte tycker det är okey, så jag tänkte fråga om det är det :P :)
    Anonym said...
    fy fan vad sur jag hade blivit om inte jag fick gå på halloween festen!! :o maila mig med om vad som hade hänt :D

    obama ftw! :D
    Rebecka said...
    Haha min vardfamlij ar ocksa for McCain och jag for obama haha :P
    . said...
    Det går bra att skicka mejl :)
    Paulinahendrika said...
    jag vill veta vad som hänt! du förresten, jag läste din kommentar på min blogg. Vill bara att du ska veta att vi inte kan tappa kontakten även om du är i usa! vi är ju lite som systrar i jeans, fast utan jeans xD saknar dig massor men om du har roligt där borta så är jag nöjd. vi ses ju faktiskt om nåågra månader igen! jag menar ett år är ju inte så länge trots allt!! tycker om dig <3
    Ellinor said...
    Jag är en dag sen med det här inlägget, men OBAMA VAN:) Maila mig med. Jag håller på att dö av nyfikenhet.
    M Granbom said...
    MAILA MIG MED :D:D:D::D

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.