Idag åkte jag och Kelli in till "the Mall" (ett köpcentrum) i Sioux Falls där vi skulle möta Rachael. Jag och Kelli vandrade runt bland en hel del affärer och vi hittade några snygga lila glasögon, roliga hattar och en hel del kläder som var på rea. Efter ca 2 timmar av shopping så möttes vi upp av Rachael och vi gick till en liten affär och köpte varsin "Low Fat Smoothie" som visst skulle vara hemsk nyttig. Dock hade jag innan tryckt i mig en milkshake extra large och hade därför knappt plats i min mage för något annat, så jag drack mindre än hälften. Rachael kom sedan på att hon behövde köpa nya sweatpants (mjukisbyxor), så vi bestämde oss för att åka till Walmart, som har allt. Där hittade vi mjukisbyxor, några block till skolan, och lypsyl. Det amerikanska ordet för lypsyl är ChapStick, och när jag berättade hur vi säger i Sverige så tyckte de att det var ett mycket lustigt ord (lypsyl). Kelli köpte även "tåstrumpor" till mig eftersom hon blev alldeles förtvivlad när hon fick reda på att jag aldrig provat sådana strumor förut. De var jättesöta, täckta med peace-tecken och glada färger, vilket kanske inte är så konstigt eftersom vi hittade dem i en barnaffär.

När jag väl kom hem från en lång shoppingrunda så tittade jag in på facebook och läste ett hemskt meddelande från min bästa vän här, Marcella. Hon skrev: "I have some bad news. I'm going back home." Marcella är från Brasilien och är den andra utbytesstudenten på Lennox High School och vi stöttar varandra genom äventyret vi gett oss in på. Dock så vet jag inte varför hon ska åka hem, har textat (sms:at) alla som en galning här för att få reda på what's going on but no one seems to know anything. Jag hoppas att hon kommer till skolan imorgon så hon kan berätta vad som hänt eftersom jag är minst sagt ledsen nu. Hon är en utav de bästa vännerna jag någonsin haft och ifall hon åker hem nu så kommer det bli jobbigt.

Imorgon börjar skolan igen vilket innebär ett nytt schema! Lägger upp en bild här på mina nya klasser som förhoppningsvis ska bli lärorika. Eller inte.

Kommentera gärna!


Några bilder från The Firehouse i början av November.

Jag och Autumn

Jag och Andy, haha! Älskar min grismach.

3 Comments:

  1. Anonym said...
    Oj, hoppas du får reda på varför :)
    Ellinor said...
    Nej vad tråkigt:( Dina ämnen låter roliga, mycket, mycket roligare än minna...
    Jenni said...
    Är det inte svårt med skolan och så i USA? Och att få A och A+ i alla ämnen? Har en kompis till mig, Martin (Som du kanske har träffat?) som också är i South Dakota nu, han har också A och A+ i alla ämnen. Är inte det jobbigt?
    Jag ska själv åka på High School Year 09/10, så det skulle vara kul med lite mer info (:
    Kram!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.