Tankar

Nu har jag bara en ledig dag kvar tills skolan börjar, och det känns både bra och lite jobbigt att traska tillbaka till skolan (precis så som det alltid känns). Det jobbiga ligger i att jag måste ställa till rätta dygnet igen och gå upp tidigt på morgonen, vilket aldrig har varit min starkaste sida.. Ska dock bli kul att träffa alla människor igen, och läsa nya ämnen. Jag fick föresten MVG (A) i nästan alla ämnen i slutet av första terminen, förutom 3 där jag fick MVG + (A+). Så förhoppningsvis så ska det gå lika bra nästa termin.

Igår satt jag barnvakt tillsammans med Kelsi, och vi hade jättekul. Vi busade med en liten 3-årig tjej som hette Cindy och hon tyckte det var jättekul att leka kurragömma. När vi väl kom hem på kvällen så bestämde vi oss för att baka "Box-cake" dvs, kaka i en förpackining där man endast tillsätter ägg och vatten. Kelsi visade mig det amerikanska sättet att baka cup cakes, steg 1: ät pulvret, steg 2: ät degen, steg 3: ät glasyren, steg 4: ät en cup cake (om du inte redan är tillräckligt mätt). Det hela var mycket roligt och jag passade på att äta tills jag sprack eftersom jag är medveten om att min värdfamilj (speciellt värdbror och värdpappa) äter allt i deras väg.

Nu sitter jag i min säng och gör.. ja, inget speciellt. Imorgon blir det tidig uppstigning för att bege sig till kyrkan. Ska även bränna en cd till Ben Y med lite svensk musik, däribland Kent.

God natt!

4 Comments:

  1. Ellinor said...
    Du får ge honom Per Gessle också:) Jag måste också ställa om dygnet, men vi börjar inte förrän på torsdag:P
    M Granbom said...
    kent kent kent <3
    Anonym said...
    kent är mega bra! :) ush vill inte ens tänka på att skolan börjar :S
    Koffe said...
    Betygen ser riktigt bra ut, well done, känns skolan lättare eller svårare än hemma i sverige??

    har du några bra tips eller är det plugga hårt som gäller?

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.