B-ball game!

Idag stötte jag på en trevlig överraskning när jag kom till skolan, då jag insåg att alla var klädda i Cowboy-utstyrsel eftersom det visst var "Hick's day (lantis dagen). Allt kändes som en stor Vilda Västern film där alla sprang runt i de typiska cowboy-hattarna och använde slang som jag aldrig hört förut. Som tur var fanns det några andra som inte hade valt att klä ut sig, så jag kände mig inte helt bortkommen.

Efter skolan åkte jag och Emily till the girls basketball game som spelades på hemmaplan. Det var visst en finalmatch och det hela var väldigt spännande även om jag spenderade den mesta tiden med att prata med Emily och Ben Y. Jag fick reda på att Ben's föräldrar hade visst fått reda på att han hade en pojkvän så ett stort bråk hade visst brutit ut och nu är han grounded under flera veckors tid. Det låter så skumt i mina öron att Ben's föräldrar inte kan stötta honom istället för att förvänta sig att han ska förändra sig själv så att han blir "normal" i deras ögon. Dock så har han bara några få månader kvar hemma innan han beger sig av till college, där han förhoppningsvis får vara sig själv. För övrigt så vann vi matchen.

Igår pratade jag med Marcella, utbytesstudenten från Brasilien, och vi bestämde att jag ska komma och besöka henne i början av januari 2010! Bör jag nämna att jag längtar? Det kommer bli spännande att se en anann del av världen, och att sedan få besöka en vän gör det hela bättre.

Dagens tips: Skolmaten i USA är dyrare än väntat och en genomsnittlig måltid går på 3 dollar vilket innebär att jag spenderar hela 15 dollar i veckan. Detta motsvarar ungefär 130 kr, vilket känns ganska tungt eftersom skolmaten snäppet värre än Sveriges. Det serveras dock alltid färsk sallad vilket kompenserar för pizza, hamburgare och inoljade breadsticks. Sedan så det inte så vanligt att ta med sig en egen lunchbox, eftersom maten lätt blir dålig i skåpet.

1 Comment:

  1. Anonym said...
    jag vet att de e varsta tungt med skolmat, men jag har ett tips! jag tar med mig yoghurt etc, eller pasta och sa kan man kopa, (jag tror de finns pa walmart) typ pasar med nagon bla vatska i som haller sig hela dagen, sa har man det i en pase med maten o sa haller den sig kall! superbra! :)
    KRAM ERICA

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.