Fullt upp! Eller?

Känns som om det var igår jag uppdaterade min blogg och jag blir alltid lika förvånad när jag inser att så inte var fallet. Jag får helt enkelt försöka förbättra min tidsuppfattning även om jag är intrasslad i en hög av läxor...

Idag under min Adv.Math lektion (även kallad Pre. Calc) fick vi tillbaka våra fruktade prov och en större del av klassen fick betyget, F (IG). De flesta klagade vilt över hur onödigt svårt provet var samt att allt egentligen borde vara multiple choice eftersom man inte ska behöva räkna ut allt på egen hand. Under den stora disskussionen satt jag för mig själv och log, eftersom jag fann det oerhört komiskt att ett så lätt matteprov som inte kräver någon hög intelligens kan tyckas vara så svårt? Jag har en känsla av att mina amerikanska klasskamrater har tagit för vana att inte behöva studera inför prov eftersom man kan gissa sig till ett VG - vilket inte skulle gå igenom i Sverige.

Nu så sitter jag här och finslipar på ett tal som jag ska hålla imorgon om hur det är att vara utbytesstudent i USA. Jag har redan fått ihop en hel dataskriven A4 och det känns som om jag skulle behöva minst 100 till för att få ner alla mina tankar om mitt äventyr i Amerika. Det var min värdfarfar som kom upp med själva ideen om att jag skulle hålla ett litet tal under kyrkans middag och jag kunde inget annat än att säga Ja. Nu är jag dock lite nervös eftersom jag inte har en aning om hur stor publiken kommer att bli, förhoppningsvis mindre än trettio.

Denna veckan har förövrigt präglats en hel del med hemlängtan. Jag tror det beror en del på att jag inte är så engagerad i skolaktiviteter längre såsom jag var förut. Dock så börjar Track & Field om några veckor och jag har tänkt att delta i höjdhopp om allt går som det ska med mitt knä som tog en smäll efter en hård säsong av Cross Country.

Dagens speciella fakta: I Lennox finns det inget som heter mode, utan det som gäller är stora shorts och en urtvättad t-shirt - även mitt i vintern. De flesta vandrar även runt i färglada kläder, oftast med korta shorts, limegröna knästrumpor och en intressant tröja inspirerad från 80-talet. Märkeskläder granskas även som omodernt och det går lätt att bli klassad som snobb om man har på sig en Abercrombie & Fitch tröja.

Här nedan är några bilder från the Winter Retreat (kyrklägret)!


3 Comments:

  1. Anonym said...
    Kul med en uppdatering, alltid lika roligt att läsa om hur du har det. Ha det superbra! :)
    Anonym said...
    haha, härligt det där med modet
    Anonym said...
    Hihi, måste säga att det såg lite roligt ut när alla hde tjocka jackor och en tjej hade flipflops :)
    Det kommer säkert gå jättebra på din föreläsning!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.