Cosmic Bowlin'

Min lördag började med tidig uppstigning eftersom jag skulle prata med mina föräldrar innan jag och Kelli skulle åka till FFA's Pannkaksfrukost. FFA står för Future Farmers of America och är en relativt stor organisation på min skola och frukosten var tänkt som en fundraiser för att få in mer pengar. Pankaksfrukosten bestod av 2 "American Pancakes" (Ca 2 cm tjocka, liknande plättar), två små prinskorvar och scrambled eggs, och allt ska givetvis vara dränkt i lönnsirap. Det hela var mycket gott och vi sötte även på Emily som hade stekt pankakor sedan 05.50!

Efter frukosten så skjussade Kelli tillbaka mig eftersom jag och mina värdsyskon var tvugna att åka in till Sioux Falls för att hjälpa till med Special Olympic. Min organisation i USA samt Lennox High School kräver flera timmar av volontärarbete så därför hjälper jag mer än gärna till där. För er som undrar så är det utvecklingsstörda barn som deltar i Special Olympics och det är väldigt lärorikt att hjälpa till - även om det innfattar varje lördag i tre månader.

När vi väl kom hem från två timmar av voluntärarbete så gick jag till stadens lilla butik och inhandlade lite lördagsgodis eftersom jag plötsligt ville följa mina svenska traditioner. Jag hittade även en flaska med Starbucks Cappucino som såg mycket inbjudande ut. Dock visade sig kaffet vara dränkt i någon sorts vanilj, vilket inte direkt föll mig smaken.

När klockan slog 20.30 så åkte jag, Josh, Sabra och Katie in till Sioux Falls för att spela bowling tillsammans med alla från The One Act Play. När vi väl kom dit fick vi vänta i en hel halvtimme innan alla andra kom eftersom vi hade tagit fel på tiden, så när klockan väl var 21.30 så blev det kolsvart i bowlingsalen och ett häftigt ljus lös upp banorna. Det spelades även modern musik ur flera stora högtalare och det hela påminde om en stort disco. Jag, Josh och Jenae spelade tillsammans och det hela slutade med att jag förlorade, vilket inte var så oväntat eftersom jag har en tendens att alltid slå i bollen i rännan(?).

Nu så ska jag gå och lägga mig eftersom klockan redan är 01.01.. Men innan dess så måste jag avslöja att jag vet vem jag ska gå med till Prom. Gissa vem?

4 Comments:

  1. Ellinor said...
    Vem ska du gå med till Prom? Du kan inte bara skriva gissa!! Tänk om man gissar fel?
    Vad roligt med volontärarbete:) Det ordnas så mycket roliga saker där du är.
    Paulinahendrika said...
    Jag vet, jag vet, jag vet!! :D <3
    Anonym said...
    Han Ben som du är kompis med? (:
    Anonym said...
    Jag tror att det är din vän Ben. Haha, det rimmar! :)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.