En ny vecka!

Innan jag går och lägger mig ska jag försöka skriva ihop ett snabbt litet inlägg eftersom det vara hela fem dagar sen jag uppdaterade min stackars blogg.

Idag hade jag planerat att vakna extra tidigt för att sista minuten plugga inför mitt prov i Advanced Biology som visst skulle vara extra svårt. Jag vaknade dock till min stora förskräckelse kl 07.45 och hade då hela 15 minuter på mig att stappla mig ur sängen och göra iordning mig innan det bar iväg av till skolan. Kändes som en onödigt dålig start på en måndag..

Under min U.S. History lektion så fördjupade vi oss i the African American movement och det är mer än intressant att läsa om kampen för ett jämnställt samhälle. Tyvärr så läser vi knappt om det hemma i Sverige och givetvis är det därför svårt att få en bra bild över vem Marin Luther King Jr är om man inte fördjupar sig i ämnet.

Provet i Adv. Bio gick oförväntat bra, även om de flesta i min klass suckade djupt då de insåg att det provet bestod av 7 sidor. Dock så var ungefär hälften av frågorna multiple choice eller matching vocab vilket innebär att man kan använda uteslutningsmetoden för att få fram det rätta svaret. Känns dock som om jag har drabbats av Amerikansk lathet eftersom jag anser att det var alldeles för många uppsatsfrågor på provet eftersom jag aldrig hann svara fullt ut.

Dagens tips: Svär aldrig framför amerikanker, de ord som kan tyckas vara okej i Sverige såsom shit är strängt förbjudet. Råkade säga det några gånger framför min värdbror och han flippade ur totalt.

Efter skolan tog jag även en liten efterlängtad promenad i det kalla vädret. Jag passade även på att ta några bilder på Lennox så ni får se hur det ser ut där jag bor.



6 Comments:

  1. Anonym said...
    Ni har mer snö än vad vi har hemma. Men snart kommer väl våren även till Lennox! Hur flippade värdbrodern ur? Vad hände?
    /Anders
    Anonym said...
    Så kul att det går bra i skolan. :)Är alla proven så stora? :P
    . said...
    Nej, men jag råkade säga "shit" som jag beskrev i ett tidigare inlägg :)

    Ja, de flesta prov är stora - men därmed inte sagt att de är svåra, tvärt emot så är de jättelätta.

    /Anna
    Anonym said...
    Wow, det ser nästan exakt ut som där jag bor i Minneota, Minnesota :P
    Anonym said...
    Bens´s föräldrar gör mig arg!:(
    fåglarna börjar sjunga här hemma och jag längtar bara med och mer till Sundsvall och tills du kommer hem. PUSS lina<3
    Anonym said...
    haha helt öde x)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.