End of third quarter

Imorgon har tre fjärdedelar av skolåret passerat och framför väntar de sista 10 veckorna av mitt High School år. Det känns ganska trist, men samtidigt skönt att veta att jag är inne på de sista månaderna i USA eftersom jag har haft en hisklig hemlängtan under den senaste tiden. Dock så har jag knappt hunnit tänka på Sverige eftersom vi har haft hel del att göra i skolan eftersom det är "End of Third Quarter" imorgon (fredag), vilket innebär att alla missade läxor, prov, projects och så vidare måste vara inlämnade annars riskerar betygen att sjunka. Här är en liten sammanfattning från veckan:

Tisdag: Jag och Emily åkte till Harrisburg för titta på girls basketball, då Lennox spelade mot Elc Point. Matchen var oerhört viktig eftersom vinnaren får delta i the State Basketball Tournament, och det var mer än 10 år sedan vi gick vidare dit. Efter fyra tuffa perioder och övertid(!) så stod det klart att vi hade vunnit och både Emily och Amanda, som stod bredvid mig, brast ut i tårar och skrek av glädje. Jag hurrade också, även om jag blev överröstad av alla andras skrik. Det är verkligen en underbar känsla att stå uppe på läktaren och heja på sitt lag med olika hejarramsor som är typiska för skolan, känns som om alla är i ett och samma lag.

Onsdag: Idag så hade vi en field trip i min drama klass, vilken innebar att vi fick ledigt från skolan för att åka till Augustana College i Sioux Falls för att öva teater samt se pjäsen "Eating into the fabric". Det hela var jättekul även fast teaterövningarna var alldeles för korta och kanske lite väl enformiga efter ett tag. Dock så var alla lyckliga över att vi slapp skolan, även jag!

Idag så var det återigen dags för en basketboll match, och den här gången så spelade killarna mot Tea High School. Motståndarna såg mer eller mindre nervösa ut när de såg vårat lag som är känt för att vara riktigt duktigt. Det hela slutade med att vi krossade dem med 60-20, vilket kanske var väntat eftersom vi har vunnit nästan varenda match vi spelat.

Jag har även hamnat i tidningen igen, då en bild på mig när jag sitter på en liten traktor finns mitt i ett uppslag. Detta beror på att jag deltog i FFA Olympics (future farmers of america) då traktor-race var en gren, och Emily övertalade mig att delta. Givetvis så finns det alltid någon reporter från stadens tidning som sitter och lurar i läktaren och tar bilder av stackars utbytesstudenter när de sitter på en miniatyr traktor, jättekul.

God natt!!

2 Comments:

  1. Anonym said...
    Kan man få se tidningsbilden?
    /Anders
    Anonym said...
    hej jag har funderat oxå på att bli utbytesstudent. Men vilken ålder tycker du är bäst/roligast när man ska åka x)? Och hur många år pågår high school (a) :)? Lite konstiga frågor men hoppas du kan besvara dem :)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.