Dakota step test!

Idag var det alltså dags för den första delen i Dakota Step Test som är ett obligatoriskt prov för alla i årskurs 11 i South Dakota. Jag var dock den enda som hade möjlighet att säga nej till testet, men eftersom alla mina vänner skulle spendera de närmaste dagarna med näsan i the Dakota Step test så passar jag också på att göra det. Den första delen gick under namnet "reading" och som liknande det nationella provet i engelska då man fick läsa noveller, dikter och liknande för att sedan svara på frågor rörande texten. Det var inte alls så svårt som jag tänkt mig och det kändes som om jag gjorde mitt bästa även om tiden var knapp. Den sista delen "Science" var jättelätt och frågorna baserades på Fysik, Kemi och Biologi vilket jag redan lärt mig i den svenska skolan. Jag tror jag var den enda som förstod frågorna i fysikdelen eftersom det är få som tar den klassen här. Imorgon står mattedelen på schemat, vilket förhoppningsvis ska bli enkelt.

Efter skolan hade vi en lång play practice och vi släpade ner kulisser från vinden, som sedan ska målas. Eftersom pjäsen utspelar sig på en ö i västindien så krävs det en hel del material, men eftersom Lennox High School inte har pengar att investera i djungelprylar så får vi helt enkelt skapa ett tropiskt tema själva med penslar och färg!

Jag och Josh bestämde oss efter teatern att vi skulle äta pizza och sitta i parken eftersom det enligt mig var fint väder. När vi väl kom till parken med vår mat så visade det sig vara både kyligt och blåsigt så vi satte oss vid ett bord och åt upp pizzan i ett rasande tempo. Vi bestämde oss sedan för att åka till Simeon's hus där vårt kompisgäng redan höll hus för att se på Heroes och planera inför prom.

Godnatt!

Här kommer några bilder från New York City!



3 Comments:

  1. Caroline said...
    vad spännande att du är i USA. Vad fin blogg du hade! Jag har själv också precis varit i Milano ett år och pluggat mode design. Utomlands vistelse ger verkligen jätte mycket.
    Karin said...
    Hhaha, du kommer fa skicka dina bilder fran NYC till mig ;)
    Anonym said...

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.