Sjukling..

Idag vaknade jag upp tidigt och kände hur min näsa var alldeles igentäppt samt att min hals kliades. Det blev inte heller bättre under skolan då jag knappt kunde sitta i några sekunder utan att snörvla högt. Det roliga, och kanske pinsamma, är att om man vill snyta sig så måste man ställa sig vid tavlan framför klassen där näsdukarna finns och sedan snyta sig högt och ljudligt vilket inte är så trevligt. Så för att inte sjunka till den nivån så fick jag helt enkelt genomlida mina 1 h och 20 minuters långa klasser innan jag fick springa in på toaletten.

Eftersom jag var allmänt hänging och trött under hela skoldagen så spenderade jag hela min Study Hall lektion med att sova på min uppslagna Wicked bok - vilket var ganska bekvämt. Jag hade även ett prov i min Pre.Calc (Advanced Math) klass vilket gick allmänt dåligt eftersom det enda jag kunde tänka på var hur skönt det skulle vara att sova.. Jag håller dock tummarna att jag inte gjorde alltför dåligt ifrån mig eftersom jag har A+ in that class.

Idag tittade jag även på att åka som sommar au-pair till exempelvis Tyskland eller Italien vilket inte skulle kosta alltför mycket samt att man får ersättning/lön. Det bästa är att man endast åker över sommarlovet, eller bara 1 månad, vilket innebär att man kanske inte drabbas av samma hemlängtan. Hur som helst, skulle ni hellre vilja åka som "Sommar au-pair" eller utbytesstudent i 10 månader?

Nu så måste jag sova och samla på krafterna!


South Dakota

5 Comments:

  1. Emelie.Arborén said...
    Sommar aup-pair,,, vart hittade du det:) Du kan väl skriva det i ett inlägg? :)
    Anonym said...
    utbytes:)
    Sofia Andersson said...
    utbytesstudent, då hinner man komma in i språket och kulturen ordentligt.;)
    Jag funderar på att åka som utbytesstudent nästa år och undrar lite om det.
    Rekomenderar du explorica som organisation?
    Hur hade du råd med resan, lånade du pengar?
    Var det svårt att övertala dina föräldrar? mina är svåra för vi har egentligen inte råd. :S

    Jättetacksam för svar, :D
    - Sofia
    Hanna said...
    Jag tror att jag skulle vilja åka som utbytesstudent. Tror dock att jag skulle få jättemycket hemlängtan! Hoppas du kryar på dig! :D
    Anonym said...
    båda är nog mycket lärorikt! min brors tjej var utbytesstudent förra året, och min bästa kompis kompis var au pair förra året. båda pratar nu flytande eng och lärt sig mycket. men jag känner att man får nog mycket mer kontakt med andra människor än familjen eftersom man då går i skolan och träffar vänner osv. skitkul båda,säkert! men mitt val är helt klart utbytesstudent:)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.