Helgens bravader

Fredagen spenderade jag tillsammans med Mikayla, Sabra, Kaity och Alyssa - då vi hade en sleep over at Sabra's hus. Vi hade laddat upp med diverse energidrinkar, chips, godis och allt onyttigt man kan tänka sig - samt även filmen Twilight som precis har kommit ut på DVD. Dock så började vi inte se på filmen förens klockan slog 23.00 eftersom vi lyssnade på musik och tittade på filmer på Björn Gustafsson. Vi gick och la oss klockan 02.00, och jag samt Mikayla fick sova på golvet eftersom Kaity, Sabra och Alyssa redan hade ockuperat Sabra's säng. De andra somnade nästan direkt medans jag och Micki satt uppe och pratade tills 05.00 då vi insåg att det kanske vore en bra idée att sova...

Trots de få timmarna av sömn som jag fick under fredag/lördagsnatten så var jag ändå tvungen att åka till Sioux Falls med min värdsyster för att hjäla till vid Special Olympics. Jag kände mig mer eller mindre som en zombie och orkade knappt göra annat än att sitta på en bänk och titta på. Efter "arbetet" så åkte vi tillbaka till Lennox eftersom min värdfamilj visst skulle ha en fest som jag inte hade hört talas om. Dock så behövde inte vi vara där eftersom det rörde familjer från kyrkan så jag traskade över till Simeon's hus istället med Mikayla och hängde där hela kvällen. Vi lyssnade bland annat på musik och tittade på roliga videoklipp som Simeon's bror ville visa oss, vilket var roligt.

Idag umgicks jag med Mikayla, Amanda, Alyssa, Sabra, Simeon, Trent och Ben, och vi samlades i Lennox park för att kasta frisbee. Tyvärr så slutade frisbee-kastandet med att Simeon fick frisbeen i huvudet och blev allmänt irriterad på Trent som var den skyldige. För att liva upp stämningen fick jag och Mikayla för oss att prova på det s.k. "Invisible rope trick", då man står på varsin sida av en gata och låtsas hålla i ett rep för att få bilar att stanna. Det hela fungerade bättre än väntat och vi höll på att dö av skratt när bilarna väl stannade och väntade på att vi skulle släppa "repet" som vi höll i. När väl bilchauförrerna insåg att det hela var ett skämt så skrattade de med, och vi fick allt på video vilket gör det hela bättre.

Imorgon så ska jag ta ett prov som går under namnet "the Dakota Step Test" och som påminner om det nationella proven i skolan. Önska mig lycka till!




Sabra and Kaity!

2 Comments:

  1. Emelie.Arborén said...
    Kan du lägga ut filmen? :)
    Paulinahendrika said...
    LYCKA TILL PÅ PROVET!! :D Vill också att du lägger ut filmen ^^ Puss på sötnäsa :) <3

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.