Idag har jag haft en underbar dag som verkligen fick mig att inse hur mycket jag kommer sakna alla här när jag åker hem till vanliga, tråkiga Sverige. Dock så ser jag fram emot att träffa min familj och alla underbara vänner igen, men att lämna alla här kommer att bli så svårt. Jag lever ett dubbelliv och det är så svårt att välja vilken sida som är bäst, även om den svenska kanske är mer bekvämast?

Jag mår mycket bättre nu, och allt är tack vare årets Sping Play som jag ska vara med i. Det var faktiskt inte förens igår, efter att min drama lärare Senora Bay (aka Mrs. Bruggeman) berättade handlingen i vår pjäsen, som jag helt bestämde mig för at gå på the Tryouts och skippa Track and Field. Jag hade sett fram emot track and field under de senaste veckorna, men efter en stunds filosoferande så kom jag fram till att jag hellre vilar mitt stackars knä och satsar på något inte så konditionskrävande under de sista nio(!) veckorna kvar av skolan.

Vårpjäsen, "In search of the Dodo bird" handlar om ett skolklass som åker till en ö tillsammans med en ecentrisk gammal professor vars mål är att hitta den sällsynta Dodo fågeln. Dock så är de inte ensamma på ön, utan de blir tillfångatagna av de s.k. "Headhunters" vars första prioritering är head shrinking. Själva handlinger är ganska galen, men samtidigt underbart rolig. Jag fick idag reda på att jag ska spela "Jeanie", en bortskämd elev som endast tänker på room service. Som pricken över i:et så är ungefär hela min kompiskrets med i pjäsen, så jag misstänker att jag gjorde ett utomordentlig val att välja drama framför sport.

Idag så gjorde vi en lång lab i Adv. Bio som rörde Gel Electrophoresis, vilket vanligtvis skulle ha varit intressant, men min lärare saknar tyvärr de kunskaper för att kunna förklara vad som försegick. Jag och Meghan satt mest och disskuterade vår pjäsen och fördrev tiden med att prata med Kelli och Megan som var minst lika uttråkade som vi var. Dock så tog Kelli beslag på min agenda och skrev några uppgifter jag måste göra varje vecka, såsom "Today you should send a love letter to Meghan to improve her self-esteem". Jag skrattade nästan så jag grät när jag läste igenom alla "uppgifter" och Meghan föreslog av vi skulle lägga beslag på Kelli's agenda och skriva något kul - men det lyckades vi aldrig med.

Tack så jättemycket för svaren på förra inlägget, det hjälpte mig!

Min kända agenda, med ett foto över Lidköping på framsidan. På nästa sida har jag bilder på mina vänner från Sverige. Sabra frågade häromdagen varför människor hoppar ut från flygplanet, (givetvis så hoppar de falskärm), men jag svarade: That's how we get rid of people in Sweden. Ni skulle sett hennes min!

2 Comments:

  1. Paulinahendrika said...
    Vad skönt att du mår bättre tjejen! <3 shit vad kul! det är ju ett foto på oss två längst upp på den boken ^^ men hallå, är det bara 9 veckor kvar!? det är jättekort juu! :D snart ska vi gräva med spadar i sanden och göra sandslott, för här lyser solen och det är VÅR! <3
    PUSS
    Anonym said...
    Härligt! :D Kanske kan du njuta mer av resan nu när det inte är långt kvar tills du kommer hem? ;)Fortsätt ha det bra! :D
    Många kramar!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.