Soligt!

Jag har minst sagt haft en underbar helg, men sena kvällar och en hel drös med skrattanfall. Det är inte förens nu, en söndagseftermiddag som jag kan slappna av och uppdatera min blogg och pyssla med min Government läxa.

I fredags åkte jag, Josh, Mikayla och Simeon till Jackie's hus i Harrisburg för att umgås och se på film. Väl där så möttes vi av tio andra personer från vårt kompisgäng och vi slog oss ner i Jackie's källare för att se på filmen "Eagle Eye". Dock så var det nästan ingen som paid attention to the movie eftersom alla pratade istället och åt popcorn. Efter filmen tog vi en liten paus och gick till en stor lekplats några minuter bort, där vi spenderade några timmar. Eftersom majoriteten gick i flip-flops och var utan jacka så var de flesta mer eller mindre förfrusna när vi kom tillbaka till Jackie's hus. Dock så tycker jag nästan att man får skylla sig själv att man inte klär sig efter vad vädret begär, men amerikanarna kanske har en annan syn på saker och ting? Vi avslutade kvällen med att prata om allt och inget enda fram tills klockan 00.30 - då det var dags att åka tillbaka.

Igår (lördag) drog jag, Mikayla, Amanda och Kaity in till Sioux Falls för att hjälpa Mikayla att hitta en Prom Dress. Vi började jakten klockan 14.00 och besökte varenda affär i köpcentret ihopp om att hitta en passande klänning. Jag passade även på att inhandla ett par underbara gladiatorsandaler från American Eagle som inte var alltför dyra. Vi åkte sedan till David's Bridal, en liten affär i utkanten av Sioux Falls, och där spenderade vi hela tre timmar(!!) då Mikayla nästan provade hela sortimentet. Hon hittade till slut en vacker mörkblå klänning och ringde då sin mamma för att be henne komma över, eftersom hon skulle stå för kostnaderna. Jag, Amanda och Kaity låg på golvet utanför provrummen helt utslagna och expiditerna tittade frågande på oss och vi fick förklara att vi spenderat hela tre timmar i en och samma affär. Efter att Mikayla's mamma köpt klänningen så bestämde vi oss för att beställa pizza och åka tillbaka till Amanda för att se på film och slappa. Vi såg på en mysig animerad film vars namn jag glömt, men vi hade jättetrevligt.

Idag så var jag som vanligt tvungen att gå till kyrkan med min familj, och jag börjar tycka att tiden går snabbare för var gång även om gudstjänsten är hela 1 h och 45 min. Efter mina religiösa plikter så pratade jag med Josh och han hade bjudit in mig, Simeon, Elias och Jackie till hans hus för att spela GH3 och andra video games. Jag, Elias och Simeon åkte till Josh hus som ligger i Worthing och när vi väl skulle parkera så märkte vi att bilen satt fast i lera. Eftersom det är ca 21 grader här (celsius) så har all snö smällt och en hel drös med vatten gör att marken blir sumpig.Josh's föräldrar fick komma ut och hjälpa att knuffa på bilen och det slutade med att alla var drängta i lera och bilen hade inte rört sig en centimeter. Hans pappa erbjöd sig att hämta hjälp så vi traskade in och började spela tv-spel och äta snacks. Vi hade jättekul, men var tyvärr tvungna att sluta tidigare pga att Josh had to go to Sioux Falls.

Nu sitter jag här och försöker hitta en video när vår Svenska Kung fick en tårta i ansiktet. Det tillhör ett arbete i min government klass då jag och Ben gör en powerpoint presentation om Treason (förräderi) och det visade sig att "tårtningen" av vår svenska kung klassas som högt förräderi, vilket jag tyckte kan vara spännande att ta upp.

Imorgon ska det bli 21 grader, perfekt att inviga mina nya sandaler!



Amanda


Mikayla

Kaity



.. och en liten film från bilresan

4 Comments:

  1. Anonym said...
    RAKIM!!!

    förresten det är väl Bosse Ringholm som får tårtan i ansiktet?
    Jenni said...
    Det är mycket intressant att följa med din blogg! :) /Jenni - jennimaatta.blogg.se
    Anonym said...
    hahahahahaha xD fan vad kul, de där med tårtan har jag missat:P
    o jag som tkte det va varmt här idag (4.5 grader);P
    Paulinahendrika said...
    åh, vi måste prata snart anna! jag har ju massor att berätta om vad som händer här :) och jag vill höra din röst. kul att du har det bra! miss you <3

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.