Spring Break!

Jag har haft fullt upp de senaste dagarna och knappt haft tid att vara hemma, men nu när klockan slår 00.05 så tar jag mig tiden och uppdaterar min blogg. Eftersom vi har Sping Break nu så har jag spenderat de senaste dagarna med att umgås med en hel drös med vänner och det känns verkligen tungt att veta att jag kommer att lämna dem om mindre än två månader. Det sorgliga är att jag inte förens nu verkligen inser att jag har några utav mina närmaste vänner här..

Igår åkte jag, Mikayla, Simeon, Ben till Josh's hus klockan 11.00 för att se på filmer och spela tv-spel tillsammans med Jackie, Kelli, Megan, Andy och en hel drös med andra personer. Vi tittade på flera filmer så som The Lion King, Finding Nemo, Mulan fram tills klockan slog 20.00 då vi var över 20 personer i Josh's vardagsrum och vi bestämde oss för att "leka" Murder in the church, vilket påminner om kurragömma. Jag och Mikayla, samt några andra, tappade intresset av att delta i The Murder in the church så vi satt och tittade på slutet av Finding Nemo tillsammans med Amanda, Alena, Ben W, Kelli och Trent - vilket var roligt. När klockan slog 22.00 var det dags att åka tillbaka mot Lennox vilket inte alls var frestande eftersom jag helt enkelt älskar att umgås med alla mina underbara vänner.

Idag vaknade jag ganska tidigt och bestämde mig för att slå på datorn för att se om Paulina var inloggad, och jag hade verkligen tur, för det var hon. Vi hann prata i några minuter innan Mikayla kom över och tillsammans satt vi och pratade med Paulina. Jag fick stå för överstättningen och det hela slutade med att jag pratade svenska med Mikayla och engelska med Paulina. Det är så förvirrande att växla mellan två språk, men det var jättekul att prata med min svenska vän - även om det kanske inte blev så mycket förstått? Hur som helst så såg spenderade jag och Mikayla förmiddagen med att se på filmen "Role Models". Vi traskade sedan iväg till affären för att inhandla Tater Tots, glass och dricka som vi skulle äta till lunch. Dock så hann vi knappt äta allt innan vi var tvugna att cykla till Mikaylas hus med Simeon och Ben för att välja ut några filmer vi skulle se. Vi bestämde oss för att titta på filmen "300", vilket visade sig vara en blodig historia. Som tur var så kom Josh över och han tyckte att det var dags att åka till Sioux Falls för att käka middag och sedan gå till the Fire House som är ett kristet café i downtown Sioux Falls. Vi hämtade upp Jackie i Harrisburg och drog sedan in till Su-Fu för att äta mat i the mall.

Vi spenderade den mesta tiden i the fire house med att spela spel, äta glass och prata. Vi tog även en liten promenad i downtown Sioux Falls för att få lite frisk luft. Det hela slutade med att vi gick till en liten katolsk kyrka som låg på en kulle vilket gjorde att vi fick en vacker utsikt över South Dakota's största stad. Kändes nästan som om jag var tillbaka i New York City all over again, eller kanske Göteborg? Vi bestämde oss dock för att gå tillbaka när en svart bil började tuta och en full kvinna bakom ratten stack ut sitt huvud ur fönstret och började skrika på oss. Trots att det finns en hel del skumma personer i en storstad så är jag överlycklig över att bo tio minuter ifrån en storstad, eftersom South Dakota i allmänhet är ganska tråkigt.

God natt!

Mikayla snodde min glass!

Downtown Su Fu

We went for a walk in d-town!

Mikayla @ Josh's party

Me and Jackie!

Me and Mikayla

Nicole, Rachel, Megan..

Me and Jackie again!

1 Comment:

  1. Paulinahendrika said...
    Haha, bra idé anna att slå på datorn för att snacka med mig :) det var faktiskt riktigt kul att prata med dig och mikayla, även fast det blidde lite flummit ;D <3

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.