Helgen som gick spenderade jag tillsammans med Mikayla, Josh, Ben, Kelli och Jackie - då vi i lördags besökte flera parker såsom Tut Hill och the Falls, i Sioux Falls. Vi traskade runt i den stora parken Tut Hill men åkte därefter till vattenfallen för att sitta vid vattnet.Vi avslutade kvällen med att äta glass på caféet "Coldstone" som serverar hemmagjord glass i alla konstiga smaker såsom Cotton Candy (Sockervadd), Marchmallows, Oreos (slags kaka), Mint med mera. Jag beställde en glass med smaken Cotton Candy vilket var mycket gott, och jag delade den med Jackie som inte riktigt var förtjust i hennes chokladsmak. Vi tog även några bilder från kvällen och de finns i slutet av inlägget.

I söndags var kyrkan som stod på schemat och jag sov mig igenom gudstjänsten eftersom jag inte kom hem förens runt 01.00.. Jag åkte därefter med Kelli till Josh's hus för att umgås med Jackie och Josh. Vi spelade bland annat Guitar Hero och vräkte i oss popcorn och läsk (The American Way).

Idag i skolan hade jag ett litet mindre prov om pjäsen "A Cat on a Hot Tin Roof" i min Drama klass som är skriver av Tennessee Williams och som går under benämningen Southern Gothic. Pjäsen är väldigt bra samt sorglig vilket gör att man blir berörd på ett speciellt sätt. Dock så gillar jag filmen bättre eftersom slutet är lyckligare, även om undertonen av homosexualitet har tagits bort helt. Förhoppningsvis så gick det bra även om jag inte kom ihåg vissa frågor som rörde en karaktärs arbete.

Efter skolan hade vi play practice och vi övar för fullt för att få allt att bli så bra som möjligt även fast tiden är knapp. Vi har nu ca 4 veckor kvar innan premiären äger rum och vår drama lärare verkar vara alltför nervös att vi inte ska hinna till de utsatta datumen... Sedan är det bara 7 veckor tills jag åker hem, tiden går så grymt snabbt!

Om ni har några frågor ang ett utbytessår, kommentera och fråga - jag svarar i nästa inlägg!










10 Comments:

  1. Anonym said...
    Är skolan lättare än i Sverige??
    Anonym said...
    Var det svårt att komma in i språket?
    Anonym said...
    var det svårt att få vänner i skolan? hur lång är skolan , när börjar man, när slutar man? (ungefär) :))
    Sofia Andersson said...
    Hej Anna! Jag heter Sofia, jag går i nian. Jag har funderat på att bli utbytesstudent under mitt andra år på gymnasiet (junior year). Vilket år går du?
    Ska du börja i din vanliga skola i sverige igen när du kommer hem?
    Kommer du hoppa in i en lägre årskurs än du gick innan dit år i USA?
    Vilken förening åkte du på ditt utbytesår med?
    Jag skulle bli jätteglad för svar. :D
    Paulinahendrika said...
    ANNA!! :D jag saknar dig stumpan och när jag kollade på de första bilderna så tyckte jag det påminde på något sätt om när vi helt spontant gick på picknick mitt i natten i somras, minns du? :) <3
    Sofia Andersson said...
    Hej , jag har en fråga till.
    Valde du stat dit vart du ville bo innan du åkte?
    :D
    Anonym said...
    hej!
    jag undrar om hur långt innan du anmälde dig till ditt utbytesstudent år? vad var det för frågor på intervjuen och blev du placerad i den staten du ville bli placerad? Fick man säga vilken stad/stat man ville bo i?
    Anonym said...
    Bästa tipset för att snabbt få nya vänner i det nya landet?
    Anonym said...
    hur är din konakt med din värdfamilj? hur ofta pratar du med familj och vänner i telefon?:)
    Felicia said...
    är det något du kan rekomendera att åka till usa som utbytesstudent? :)
    Är det lika kul som det värkar. ?
    Är det lätt att skaffa vänner.
    haha jag har å många fråger! xD
    Vill jätte gärna åka som utbytesstudent och jag har sakt det till mina föräldrar fast jag är bara 15 och de tycker jag ska åka på språkresa först, för de tror inte jag klarar mig utan dom ;)
    det lädde mig til len annan fråga.
    Saknar man sin familj och vänner jätte mkt.?

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.