Easter shopping

Idag vaknade jag runt klockan nio för att åka till kyrkan och hjälpa till att den mat som ska serveras som frukost imorgon (söndag). Jag, Amy, Emily och Ariel hade ansvaret för frukost-bakelserna och vi spenderade ca en timme med att baka och sedan en timme med att slå in bestick i servetter. Som en belöning för att vi frivilligt var tvugna att hjälpa till så fick vi varsin näve av Jelly Beans som liknade Bertie Botts Every Flavor Beans från Harry Potter, så jag var skeptisk för att smaka dem eftersom Bertie Botts är bland det värsta som någonsin uppfunnits. Men the Jelly Beans var jättegoda och de fanns en hel del goda smaker, och jag hittade genast en favorit: peach.

Efter kyrkan så åkte jag och min värdmamma in till Sioux Falls eftersom jag behövde inhandla några prylar i köpcentret, såsom vårkläder och smycken till Prom. Julie släppte av mig vid the Empire Mall och jag fick traska runt själv bland alla affärer vilket var skönt. Jag hittade bland annat några tröjor, jeans, skor och andra prylar. När jag skulle köpa mina converse skor så träffade jag en kille som jobbade i affären, han var ungefär lika gammal som jag. Jag berättade att jag var från Sverige och han var oerhört fasinerad och frågade vad jag gjorde på fritiden. Jag nämnde mitt i allt att jag gillar att läsa och han utbrast "Har du läst Brott och Straff av Fjodor Dostojevskij" och jag sa att det hade jag gjort. Han berättade att han precis som jag gillar att läsa och vi pratade ett tag innan jag var tvungen att gå vidare.. Att prata med en främling på ett sådant sätt anses nog inte alls vanligt i Sverige, och det är just därför jag älskar Amerika.

Imorgon har vi återigen kyrka och jag misstänker att vi även får leta efter påskägg. Jag har även fått Svenskt påskgodis ifrån både min farmor och pappa vilket gör påsken komplett!

Glad Påsk!


4 Comments:

  1. Bea said...
    Trevligt trevligt=D
    Men det kan väl ändå inte vara kul att gå runt själv? Eller...
    Det låter så kul att vara i USA och jag är en sisådär 99.99% säker på att jag ska åka som Au Pair när jag gått ut gymnasiet!
    Kram
    Bea said...
    Glad Påsk förresten
    . said...
    Jag brukar faktiskt föredra att gå runt själv eftersom det är lättare att hitta saker som jag gillar då :) Men detta var första gången som jag var där själv och det var helt ok!
    Sandra said...
    Folk som jobbar i affärer här i Sverige är så dryga, som t.ex när man kanske är och handlar mat och man typ krånglar lite med korten och så, så brukar folk oftast spexa till det för att skämta bort allting, och dom i kassan är typ; jaja, kan du gå snart?

    lite tråkigt :(

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.