Min Amerikanska Påsk!

På söndagen var alla medlemmar i min familj tvungna att stiga upp klockan 06.00 för att åka till den tidiga Gudstjänsten i kyrkan. Jag och min värdbror Tyler kunde knappt hålla ögonen öppna när prästen talade och varje gång då det var dags för bön så slöt jag mina ögon och halvsov - vilket var skönt. Jag var dock inte den enda som använde den tekniken, utan de flesta i min ålder använde flitigt all tid de kunde få med att vila.

Efter gudstjänsten var det dags för frukost/brunch som serverades i kyrkans stora allrum. Undomgsgruppen ska enligt tradition hjälpa till och servera, så jag och Amanda var ansvariga för dryckerna och vi fick stå och servera mjölk och juice till 100 personer. Hela frukosten gick undan smärtfritt och när klockan slog 09.25 var det återigen dags för en till Gudstjänst och jag det enda jag kommer därifrån var hur tunga mina ögonlock kändes. Jag är helt enkelt ingen morgonmänniska!

När klockan slog 16.00 så åkte jag och min värdfamilj till min värdpappas föräldrar för att äta påskmiddag och leta efter påskägg. Jag fick berätta för alla hur påsken i Sverige firas och att även vi använder oss utav påskägg - fast dock i en större storlek. De påskäggen som vi fick leta efter påminnde om riktiga ägg och innehöll mynt istället för godis. Jag lyckades samla ihop 22 dollar, och mina värdsyskon hittade vardera runt 32. Eftersom det inte riktigt kändes rätt att jag skulle få mer pengar än mina värdsyskon så brydde jag mig inte riktigt om att vara så seriös i påskäggsjakten, men 22 dollar känns ändå nästan för mycket. Jag tänkte dock ge bort mynten till min värdbror som fyller 16 år i veckan eftersom han nog behöver dem mer än vad jag gör. Men sammanfattat så tycker jag nog påsken i Sverige är betyligt roligare och mer stämningsfull då vi faktiskt pyntar, gör påskgodis och spenderar mer tid med familjen och äter god mat.

Nu sitter jag här i min stora amerikanska säng och försöker plugga inför mitt prov i Government som jag ska ha imorgon. Det handlar främst om hur the Constitution är uppbyggd och de första 10 Amendments i The Bill of Rights. Ganska intressant om man väl fördjupar sig - vilket vi oftast inte gör i min klass.

God natt, och fråga på om ni undrar något!

2 Comments:

  1. Lovisa said...
    Du åker ju snart hem, kan du inte göra en lång lista på vad som varit bäst/sämst, roligast/tråkigast, vad man ska tänka på och vad man ska göra om man har hemlängtan o.s.v... Ah du fattar!
    Skulle vara grymt roligt och väldigt användbart!
    Tack och glad påsk!
    andrea said...
    haha nej du är inte den enda som gör så på gudtjänsten..
    haha mina söndagsmorgonar brukar spenderas så och predikan,, ´den är svååår den!

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.