Spring break!

Efter fyra dagar av skola så har vi äntligen fått påsklov och jag ser fram emot helgen som kommer präglas av olika aktiviteter i kyrkan. Det ska bli spännande och se hur man firar påsken här i USA, och jag fick även reda på att vi kommer få leta efter diverse påskägg som ska vara fyllda med godis - vilket faktiskt påminner om den svenska traditionen. Min skola är dock ytterst snål med lov, då vi endast får ledigt fredag och måndag - men det förklarar också varför skolan slutar redan den 16:e maj!

Idag så spenderade jag, Meghan, Megan och Kelli vår Adv. Bio lektion med att dissekera en gris. Jag som aldrig tidigare gjort någon liknande förut fick mer eller mindre sitta på andra sidan bordet tillsammans med Meghan och Kelli för att titta på när Megan "gjorde jobbet". De var minst lika äcklade som jag och läraren, som påminner om biologiläraren i Kenny Starfigher, tyckte det hela var jättekul. Usch, på onsdag nästa vecka ska vi ta en närmare titt på organen och jag samt Meghan började göra upp planer för att skippa biology.

Innan vi började öva inför pjäsen efter skolans slut åkte jag, Josh, Elias och Katie in till en bensinmack för att ladda upp med provianter. Istället för läsk, som alla andra köpte, så inhandlade jag "Green Tea" vilket var till min stora förtjusning jättegott. I vanliga fall så brukar allt nytt jag prövar ha en skum smak, såsom olika kinesiska drinkar och Rootbear, men det gröna teet var jättegott + att jag inte kände mig alltför onyttid eller amerikaniserad.

Igår var det väldigt fint väder, och innan jag begav mig till Youth Group så stack jag ut på en liten promenad med kameran i min hand och tog några bilder. Innan jag lämnar USA så har jag tänkt mig att försöka dokumentera Lennox och Sioux Falls så gott det går eftersom det kan vara ett kul minne att ta med sig hem, och det är lika bra att börja nu när våren kommer.

Ni kommande utbytesstudenter som ska till USA bör se några avsnitt av The Office. Det är en rolig TV-serie som är jättepopulär samt det är där skämtet "That's what she said" kommer ifrån. Skämtet går ut på att ta något vanligt som någon säger ex: "It's tiny" och sedan lägga till "That's what she said" efteråt för att ge det hela en "nasty twist". Det används konstant här borta och till och med lärarna drar det skämtet några gånger. Låter det som något ni kan stå ut med? För det är riktigt kul! Sök på "The Office" under youtube så får ni många träffar...

Glad påsk allesammans! .. Kommentera gärna!

Lennox

Min kyrka

Ute på promenad!

Snart framme...

A random picture!


The Youth Group, Emily, Ariel, Simeon och Mikaylas arm. Dålig bild kanske?



Liten film från the Youth Group

3 Comments:

  1. Michelle said...
    Kul med bilder från din omgivning. Glad påsk på dej också :)
    Bea said...
    Oj vad stor kyrkan va! :o trodde att det var en ganska liten kyrka med bara några få rum =D
    Anonym said...
    Kul med bilder. Gillar din blogg!!:) jag ska själv ´åka som utbytesstudent i aug. Men jag ska till cali :-)

    lisaiusa.blogg.se

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.