Imorgon bär det iväg till the Black Hills och Mount Rushmore med min utbytessorganisation ISE. Jag kommer i fyra dagar att få spendera tiden med andra utbytesstudenter och titta på en hel del sevärdigheter och förhoppningsvis ha roligt. Eftersom resan går över två skoldagar, torsdag och fredag, så har jag även fått en hel hög med läxor med mig hem som måste göras när jag kommer tillbaka alltid känns kul. Dock har jag bara två skolveckor kvar, och jag börjar verkligen inse nu att jag har ett liv här borta i USA som jag trivs med - och det kommer både vara ledsamt och jobbigt att lämna alla här. Som jag tidigare nämnt för mina föräldrar så känns allt "bittersweet", bittert på det sättet att jag sakna allt jag håller kärt i USA men samtidigt sött eftersom jag äntligen kommer få träffa min familj och vänner.

Hur som helst så hade vi även vår sista Youth Group idag, och för att fira slutet på skolåret så drack vi Root Beer Float. Root Beer Float, eller root beer med glass, är en delikatess i de kretsar ja umgås med och påminner starkt om jenka-tuggumin blandat med glass. Jag tycker dock att det hela smakar jätteskumt och åt bara upp glassen, men alla andra slörplade glatt i sig allt. Efter våra "drinkar" (givetvis alkoholfira) så var det dags för lekar, och vi hade minst sagt kul. Kändes lite sorgligt att inse att jag aldrig mer kommer sitta i kyrkans källare och umgås med mina bästa vänner under varje onsdag...

Min kontaktperson skickade mig schemat över helgens bravader:


We will meet at the Sioux Falls Canaries Stadium at 7:00 A.M. The bus will leave at that time.
We will be stopping in Chamberlin SD at the Mc Donald's for breakfast. You will be responsible for this meal.
We will be stopping at Wall Drug to do some sight seeing and shopping.
The Hotel we will stay in is the Holiday Inn Express in Keystone SD, When we arrive there we will get settled in
do some swimming, and just relaxing after a bus ride.
Friday AM there is Breakfast at the hotel. ( FREE) very good. This is the hotel we use every year.
We will tour Mt Rushmore Monument, Crazy Horse Monument, take a drive through Custer State Park
To see the wild life.
Sat we will travel to Mount Rushmore Cave, Bear Country, and then there is an awesome Scandinavian
store that you will have to check out. After that we will go back to the hotel for some swim time,
At 6:00P.M. we will be serving Sloppy Joes, with Chips and drinks , We will then be doing our Re-Entry
orientation This will be very good information for you all before you make your journey home.
There is a photo shop that takes old time photo's. These are very neat pictures. You might want to check that
out.
Please go to the website and search for www.keystonesouthdakota.com and check out the places we are
going.
Sunday Morning we will leave around 9:00 A.M. -9:30 A.M.


Root Beer Float!!


1 Comment:

  1. Hanna Holmgren said...
    Åh, vad kul! Kanske inte det där med läxorna då... ;) Ta med kameran, det är roligt med foton. :)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.