Precis som titeln lyder så stod Prom på schemat i helgen och det var verkligen en upplevelse för livet - även om det slutade olyckligt för min del med magsjuka. Det hela började igår (lördag) då jag och Mikayla åkte tillsammans till en hår stylist här i Lennox för att fixa till våra frisyrer inför Prom. För att slippa ha mitt hår uppsatt så valde jag istället att endast locka mitt långa hår, och det tog ca en timme tills vi var klara. Vi åkte sedan hem till Mikayla's hus för att fixa det sista, såsom smink, smycken och foton. Eftersom Mikayla's mamma ville ha några bilder på oss i Lennox Park innan vi skulle bli upphämtade av våra dejter så fick vi åka dit snabbt för att posa vid olika träd och bänkar. Det hela var jättekul och vi fick många fina bilder även om det blåste alldeles förfärligt.

När klockan slog 16.00 åkte jag tillbaka till mitt hus och Ben kom efter några minuter och hämtade upp mig. Jag blev ganska förvånad när jag såg att han hade på sig en hatt och hade en käpp i sin hand, och jag konstaterade att han såg ut att komma från sent 1800-tal. Jag och Ben åkte därefter och hämtade upp Kelli och Dylan, och sedan bar det iväg till Sioux Falls där vi skulle möta Mikayla, Josh, Katie och Elias på den italienska resturangen Johnny Corinoes. Eftersom Ben knappt försökte vara social så pratade jag med Kelli under hela vägen dit, och när vi väl möttes upp med de andra så höll jag och Mikayla oss ihop med varandra på grund utav att vi båda inte var så pigga på att umgås med våra dejter...

Maten som vi åt var jättegod, även om jag kände mig väldigt illamående efter att ha ätit ungefär hälften utav min pasta och min mage började göra riktigt ont. Dock så kändes det bättre efter att jag fick i mig lite vatten och jag föträngde snabbt det faktum att jag började bli magsjuk.

Efter måltiden så åkte vi vidare till en liten kaffe-shop i utkanten av Sioux Falls där vi alla beställde olika sorters kaffe för att hålla energin uppe under den kommande kvällen. Jag delade en cappucino med Mikayla, och för att göra det hela roligare så hade vi lagt till en annanassmak, vilket gav en söt och härlig smak.

För att få en fin bakgrund för våra gruppfoton så åkte vi därefter till Elias hus. Vi radade upp oss framför Elias föräldrar som fick i uppdrag att ta allas digitalkameror och ta kort. Eftersom det var ganska kallt ute, runt 10 grader, så hann vi med allt ganska snabbt och vi drog sedan till skolan för att träffa alla.

Väl på skolan var det en ren kalabalik, alla sprang runt med kameror i högsta högg och tog bilder med alla de stötte på. Jag räknade ut att jag tog hela 120 bilder under den första timmen men mina vänner, och de flesta bilderna går att se på Facebook (Anna Nyström). Vi fick under en timme umgås, ta bilder samt att prata med alla som stod och väntade på att Grand March skulle börja. (Grand March innebär att man går och visar upp sig, låter folk ta foton osv). När väl klockan slog 20.00 så blev alla som skulle delta i Prom uppställda inför Grand March, och när det var min och Bens tur att gå ut så var jag minst sagt nervös. Inte nog med att det sitter 500 personer och apploderar, utan det kändes som om jag skulle spy. Dock så gick det hela jättebra och jag kunde höra hur mina sophomore-vänner ropade "GO ANNA!" vilket var jättekul.

Efter själva Gran March var det dags för dansen, som påminnde starkt om de discon/fester vi har hemma i Sverige. Det serverades bål, godis, vatten och hip hop/RnB dunkade ut från högtalarna. Jag dansade under hela kvällen tillsammans med Mikayla, Perrin, Meghan, Sarissa, Emily, Elias, Michael, Mitchell och Josh. Min dejt Ben satt under hela dansen på en stol och såg ytterst uttråkad ut och vi frågade flera gånger om han inte ville dansa men han konstaterade att han inte tyckte om musiken (då han endast gillar kristen musik). Irriterad som jag var så struntade jag totalt i honom och dansade med mina vänner, vilket var jättekul.

Vid midnatt åkte vi över till The Middle School för After Prom, där det fanns en hel del roliga aktiviteter i gympasalen, såsom "hoppborg", surfboarding, lotterier osv. Det påminnde starkt om Skarasommarland, minus vatten förstås. Jag, Mikayla och Jettrey sprang runt och provade på det mesta vi stötte på och vi fick stora skrubbsår efter att vi provade på hoppborgen. Allt eftersom tiden gick så mådde jag tyvärr mer illa, och runt klockan 01.30 så var jag tvungen att springa in till närmaste toa för att spy. Jag kände mig helt okej efter det och trodde därför att det bara var en engångshändelse. Mikayla var oroad och sa till mig att jag skulle sitta ned ett tag och dricka vatten, vilket jag gjorde, men efter några minuter så lovade jag henne att jag mådde bra och att vi kunde fortsätta att ha roligt (vilket jag aldrig skulle ha gjort). Efter endast några mnuter så var jag tvungen att springa tillbaka till badrummet och den här gången kändes det aldrig som om jag kunde sluta spy - vilket var obehagligt. Jag gav Mikayla min mobiltelefon och hon ringde genast min värdmamma som fick komma och hämta upp mig. Jag kände mig jätteskakis och ledsen att min kväll redan skulle sluta klockan 02.00 istället för 05.00, men även om slutet var snopet så hade jag en underbar kväll med mina vänner.

Idag så stannade jag även hemma ifrån kyrkan eftersom jag forfarande kände mig illamående under morgonen. Jag passade på att sova till klockan 13.30 och verkligen vila ut magsjukan som förhoppningsvis inte kommer tillbaka på ett långt tag. Även om Prom slutade illa, så är jag inte alltför ledsen att jag missade en stor del av After Prom - jag menar, det kunde ju blivit värre om jag spydde mitt på dansgolvet och att folk halkade i det?



Jag och Mikayla



On our way to Sioux Falls!



Dylan, Kelli, Jag, Ben, Mikayla, Josh, Katie och Elias.




Jag och Nicole


Jag och Emily


Jag och Amy


Amanda, jag och Mikayla


Sarissa och jag


En bild med rektorn är ett måste! Jag började dock skratta..



Jettrey och Mikalya på After Prom!

2 Comments:

  1. an said...
    men ååh shit va kul med PROM ändå! :D:D synd om magsjukan, men jag är RIKTIGT advunssjuk asså! ;D
    hahah kraamhey!
    Ida said...
    aw alskar din klanning, !:)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.