Värmeslag?!

Jag tar tillbaka allt dåligt jag tidigare sagt om South Dakota's kalla väder, för idag stod temperaturen på 32 grader CELSIUS! Det var minst sagt varmt ute, och det hela påminnde om Turkiet eller Grekland, då det blåste varma och kväva vindar. Det var nästan att det knappt gick att vara utomhus utan att få värmeslag, eftersom vi förra helgen endast hade runt 4-10 grader (C). Jag får helt enkelt tacka USA's inlandsklimat för en härlig "sommardag" i sena aprill. Jag berättade även för mina amerikanska vänner att det nästan aldrig blir över 30 grader i Sverige under sommaren, och för att inte nämna under våren...

Idag efter skolan så pysslade vi givetvis med pjäsen, då vi är i full gång med att måla diverse djungelliknande bakgrunder. Vi gick även ut flera gånger för att få en dos av värmen och jag, Sabra samt Katie ställde oss vid gräset och lutade oss mot den starka vinden som höll uppe oss. Häftigt!

Efter teatern så åkte jag till Simeons hus med Mikayla, Jettrey, och Ben. Vi spelade soccer, kastade frisbee och gick sedan ut på en liten promenad runt Lennox. För att liva upp stämningen lite så busringde vi på ett hus, och sedan sprang vi alla bakom ett stort träd och gömde oss vilket var jättekul, även om det är ganska barnsligt. Som en avslutning på dagen så prövade vi på Star Tripping, och sedan så satt vi i gräset och försökte urskilja olika stjärnbilder. Jag ber även om ursäkt ifall detta inlägget är allmänt kort och lite för informationslöst - men jag är helt uppslukad av värmen.. Det är 28 grader i mitt rum just nu för er intresserade.

Nu måste jag plugga inför mitt prov i Adv. Math imorgon.. God natt!

2 Comments:

  1. Anna K said...
    Vad härligt med varmt väder! Här i Stockholm ska det bli 15 grader idag, och det är väl helt okej för april :)
    elin said...
    över 30?:O knappt det blir över 25 grader ju x)

Post a Comment





Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.